Důležité informace DOZP Brno

Důležité informace DOZP Brno

Vážení rodiče, zákonní zástupci a opatrovníci,
je naší povinností Vás s předstihem informovat, že dojde ke zvýšení cen našich služeb a změnám v jejich účtování. K tomuto kroku jsme byli nuceni přistoupit z důvodu neudržitelnosti současných sazeb vzhledem k nárůstu nákladů na energie, potraviny a další položky nutné k poskytování služeb. Od 1. 2. 2025 dojde tedy k těmto změnám:
1) Navýšení ceny za poskytnutí ubytování u jednolůžkových pokojů ze současných 210 Kč za den na 300 Kč za den a u dvoulůžkových pokojů ze současných 190 Kč na 270 Kč.
2) Navýšenícenyobědůz90Kčna95Kč.
3) Změna v účtování úhrady za stravování a v pravidlech pro objednávání a odhlašování stravy:
Cena každého jídla bude rozdělena na částku za suroviny a částku za režii. U obědů a večeří bude režie činit cca 20 % celkové ceny jídla, u zbylých jídel to bude cca 10 %. Strava se bude objednávat vždy na měsíc dopředu, a to v rozsahu snídaně, dopolední svačina, oběd, odpolední svačina a večeře. Uzávěrka objednávek proběhne 25. dne předchozího měsíce. Žádáme Vás tedy, abyste vždy do 25. dne v měsíci nahlásili vedoucí Domova plánované nepřítomnosti uživatele v Domově v následujícím měsíci. Do tohoto data je také nutné případně nahlásit, že uživatel nechce odebírat některé denní jídlo v průběhu svého pobytu v Domově. Pokud do tohoto data nenahlásíte své požadavky, bude uživateli automaticky objednáno stravování v plném rozsahu na všechny dny. Pokud si přejete zrušit již objednaná jídla, je potřeba tak učinit nejpozději do 8:30 předchozího pracovního dne. Například pondělní snídani je tedy potřeba zrušit nejpozději v pátek ráno předchozího týdne. V případě, že objednané jídlo zrušíte podle těchto pravidel, bude uživateli účtována pouze úhrada za režii.
V případě, že jídlo zrušíte po tomto termínu, bude uživateli naúčtována celá částka, tedy náklady na režii i suroviny.
4) Platby koncesionářských poplatků a poplatků za revizi elektrospotřebiče již nebudou nabízeny jako fakultativní služby. Každý klient si tyto služby musí hradit sám. Vedoucí služeb Vám s tím může pomoci, třeba zajistí revizního technika, ale platba už bude přímo jemu. Stejně tak Vám může pomoci s nastavením poplatků za TV a rádio.
5) Vpřípaděvyužívánívlastníchelektrospotřebičůsenebudehraditenergievpřípadě,žese jedná o spotřebiče určené k péči o zdraví či hygienu.
Ruka pro život o.p.s. se sídlem Taussigova 1889/15a, 182 00 Praha 8 – Kobylisy
zapsaná v rejstříku obecně prospěšných společností vedeném Městským soudem v Praze, oddíl O, vložka 1205 č. ú. 1978381309/0800, IČ 27017699, tel.: 733 158 496, 283 881 666
e-mail: info@rukaprozivot.cz, www.rukaprozivot.cz
Uvedené změny jsou v souladu se zákonem o sociálních službách č. 108/2006 Sb. a prováděcí vyhláškou. Rozhodli jsme se nevyužít maximálních možných sazeb za poskytování služeb (305 Kč za ubytování a 255 Kč za celodenní stravu), které nám uvedené normy umožňují. Samozřejmě ale chápeme, že se jedná o velký zásah do rodinného rozpočtu.
Na tomto místě bychom tedy chtěli upozornit na možnost zažádat o poskytnutí slevy na úhradu služeb. Zákon o sociálních službách stanoví, že po úhradě ubytování a stravování musí zbýt uživateli alespoň 15 % z jeho příjmů. Do příjmů se počítají všechny pravidelné měsíční příjmy uživatele, vyjma příspěvku na péči.
Dle nového ceníku bude celková částka za poskytnutí ubytování a celodenního stravování činit u jednolůžkových pokojů 15 965 Kč měsíčně a u dvoulůžkových pokojů 15 035 Kč (v měsíci v délce 31 dnů). Pokud jsou měsíční příjmy uživatele nižší, než 18 782 Kč (u jednolůžkového pokoje) nebo 17 688 Kč (u dvoulůžkového pokoje), má uživatel nárok na slevu. V takovém případě se prosím obraťte na vedoucí Domova, která s Vámi vyřeší administrativní úkony nutné pro přiznání slevy.
Vzhledem k rozsahu plánovaných změn jsme se rozhodli namísto uzavírání dodatků ke stávajícím smlouvám, přistoupit k uzavírání nových smluv. Pokud se tedy na Vaší straně objeví nějaká změna, např. nová Listina opatrovníka, prosím spojte se co nejdříve s vedoucí služby, aby mohla změny ve smlouvě připravit. Současně vejde od 1. 2. 2025 v platnost nový Řád Domova Božetěchova, který bude obsahovat nová pravidla pro objednávání a odhlašování stravování.

https://www.rukaprozivot.cz/wp-content/uploads/sites/249/2025/01/S-03-D-12-2024-11-30-Pod-jednou-strechou-Brno-DOZP.pdf