Důležité informace DOZP Praha

Důležité informace DOZP Praha

Vážení rodiče, zákonní zástupci a opatrovníci,

je naší povinností Vás s předstihem informovat, že dojde ke zvýšení cen našich služeb a změnám v jejich účtování.  

K tomuto kroku jsme byli nuceni přistoupit z důvodu neudržitelnosti současných sazeb vzhledem k výši nájmu objektů, nárůstu nákladů na energie, potraviny a další položky nutné k poskytování služeb. Od 1. 11. 2024 dojde tedy k těmto změnám:

  1. Navýšení ceny za poskytnutí ubytování ze současných 210 Kč za den na 300 Kč za den. 
  • Navýšení ceny obědů z 90 Kč na 105 Kč.
  • Změna v účtování úhrady za stravování a v pravidlech pro objednávání a odhlašování stravy:

Cena každého jídla bude rozdělena na částku za suroviny a částku za režii. U obědů a večeří bude režie činit cca 20 % celkové ceny jídla, u zbylých jídel to bude cca 10 %.

Strava se bude objednávat vždy na měsíc dopředu, a to v rozsahu snídaně, dopolední svačina, oběd, odpolední svačina a večeře. Uzávěrka objednávek proběhne 25. dne předchozího měsíce. Žádáme Vás tedy, abyste vždy do 25. dne v měsíci nahlásili pracovníkům plánované nepřítomnosti uživatele v Domově v následujícím měsíci. Do tohoto data je také nutné případně nahlásit, že uživatel nechce odebírat některé denní jídlo v průběhu svého pobytu v Domově. Pokud do tohoto data nenahlásíte své požadavky, bude uživateli automaticky objednáno stravování v plném rozsahu na všechny dny.

Pokud si přejete zrušit již objednaná jídla, je potřeba tak učinit nejpozději do 8:30 předchozího pracovního dne. Například pondělní snídani je tedy potřeba zrušit nejpozději v pátek ráno předchozího týdne. V případě, že objednané jídlo zrušíte podle těchto pravidel, bude uživateli účtována pouze úhrada za režii. 

V případě, že jídlo zrušíte po tomto termínu, bude uživateli naúčtována celá částka, tedy náklady na režii i suroviny. 

  • Platby koncesionářských poplatků a poplatků za revizi elektrospotřebiče již nebudou nabízeny jako fakultativní služby. Každý klient si tyto služby musí hradit sám. Vedoucí služeb Vám s tím může pomoci, třeba zajistí revizního technika, ale platba už bude přímo jemu. Stejně tak Vám může pomoci s nastavením poplatků za TV a rádio.
  • V případě využívání vlastních elektrospotřebičů se nebude hradit energie, pokud jedná o spotřebiče určené k péči o zdraví či hygienu.

Uvedené změny jsou v souladu se zákonem o sociálních službách č. 108/2006 Sb. a prováděcí vyhláškou. Rozhodli jsme se nevyužít maximálních možných sazeb za poskytování služeb (305 Kč za ubytování a 255 Kč za celodenní stravu), které nám uvedené předpisy umožňují. Samozřejmě ale chápeme, že se jedná o velký zásah do rodinného rozpočtu.

Na tomto místě bychom tedy chtěli upozornit na možnost zažádat o poskytnutí slevy na úhradu služeb. Zákon o sociálních službách stanoví, že po úhradě ubytování a stravování musí zbýt uživateli alespoň 15 % z jeho příjmů. Do příjmů se počítají všechny pravidelné měsíční příjmy uživatele, vyjma příspěvku na péči. 

Dle nového ceníku bude celková částka za poskytnutí ubytování a celodenního stravování činit 16 275  Kč měsíčně (v měsíci v délce 31 dnů). Pokud jsou měsíční příjmy uživatele nižší, než 19 147 Kč, má uživatel nárok na slevu. V takovém případě se prosím obraťte na vedoucí Domova, která s Vámi vyřeší administrativní úkony nutné pro přiznání slevy. 

Vzhledem k rozsahu plánovaných změn jsme se rozhodli namísto uzavírání dodatků ke stávajícím smlouvám, přistoupit k uzavírání nových smluv. Pokud se tedy na Vaší straně objeví nějaká změna, např. nová Listina opatrovníka, prosím spojte se co nejdříve s vedoucí služby, aby mohla změny ve smlouvě připravit. Současně vejde od 1. 11. 2024 v platnost nový Řád Domova Na Dlážděnce, Rajmonova a Ostromečská, který bude obsahovat nová pravidla pro objednávání a odhlašování stravování. 

Moc si vážíme Vašeho pochopení a spolupráce v této věci já i vedoucí jednotlivých domácností jsou připraveny odpovědět na veškeré Vaše dotazy ohledně výše uvedených změn a budeme Vám v průběhu uzavírání nových smluv maximálně nápomocné.

Jsme rádi, že můžeme poskytovat naše služby a pomáhat klientům v Domově. Pokud budete mít jakékoli dotazy nebo potřebujete další informace, neváhejte se na nás obrátit.

Ing. Jitka Tauchmannová, DiS., 

vedoucí sociálních služeb